تست‌های مخرب و غیر مخرب

تست های مخرب

آزمایش خواص مکانیکی

در بسیاری از کاربردهای صنعتی، خواص مواد برای طول عمر محصولات و سازه ها بسیار مهم است. بهترین راه برای تعیین رفتار مواد، قرار دادن آن در برابر بارهای مختلف است. در برخی موارد حتی تا مرز شکست. آزمایش مخرب مکانیکی اغلب اطلاعات بیشتری به دست می دهد و تفسیر آن آسان تر از آزمایش های غیر مخرب است. آزمایشگاه خواص مکانیکی ما طیف گسترده ای از تست های کشش، خمش، ضربه و سختی را بر اساس پرکاربردترین استانداردهای ISO و ASTM انجام می دهد.

آنالیز شیمیایی

   آزمایشگاه آنالیز شیمیایی به عنوان یک رکن اصلی در مسیر شناسایی مواد با استفاده از تکنولوژی جدیدترین دستگاه ها و با استفاده از کارشناسان با تجربه، عهده دار مسئولیت تعیین ترکیب شیمیایی مواد و مطابقت آن ها با استاندارد های موجود  میباشد. در این بخش تجزیه شیمیایی مواد به روش کوانتومتری صورت می گیرد و امکان تجزیه شیمیایی کلیه آلیاژهای فلزی از جمله انواع فولادها، چدن ها، آلیاژهای آلومینیوم و غیره وجود دارد.

آزمایش متالوگرافی

   علاوه بر آنالیز شیمیایی و آزمایش های مکانیکی، بررسی ساختار متالوگرافی نیز اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت مواد ارائه می دهد. برای مثال، بررسی‌های ماکروسکوپی و میکروسکوپی می‌تواند اطلاعاتی در مورد عیوب داخلی و تمیزی مواد، نوع ساختار ، اندازه دانه، مقدار فریت، عمق (د) کربورسازی و غیره در اختیار بازرس قرار دهد. آزمایشگاه ما برای بررسی های متالوگرافی با استفاده از میکروسکوپ های پیشرفته، دوربین های میکرو و ماکرو و سختی سنج ویکرز مجهز است.

تست های غیر مخرب

   ارائه خدمات و تست های غیر مخرب برای تمامی قطعات صنعتی تولید شده به روش ریخته گری، فورج، نورد، جوش و … و یا در حین تولید توسط کارشناسان مجرب و متخصص با مدرک بین المللی به منظور:

– تشخیص عیوب قطعات اولیه و یا حین تولید برای حذف هزینه های اضافی در سازمان

– اطمینان از ایمنی تجهیزات برای سلامت کارکنان و جلوگیری از حوادث ناگوار در حین سرویس دهی

انواع خدمات تست های غیر مخرب که قابل ارائه میباشد:

  • بازرسی چشمی (VT)
  • تست مایعات نافذ(PT)
  • تست ذرات مغناطیسی(MT)
  • تست التراسونیک(UT)
  • تست رادیو گرافی(RT)

این نوشته را به اشتراک بگذارید.