خدمات گسترش صنایع ریلی ایران

امروزه با بکارگیری و پیاده سازی دستگاه های تمام اتوماتیک رباتیک و تست حرفه ای محصولات در کارگاه ماشین سازی، کارگاه مونتاژ، کارگاه جوشکاری و کارگاه تعمیرنگهداری تجهیزات ایرید به سمت پیشرفت و انجام خدماتی چون نصب سوزن ریلی، راه ندازی و تست امنیتی سوزن ریلی،آموزش و صدورگواهینامه های آموزشی، تامین ریل و قطعات یدکی و ادوات ریلی خطوط راه آهن بین شهری و مترو شهری و اجرای پروژه ماشین کاری تیغه و اجرای پروژه جوشکاری ترمیت به صورت حرفه ای حرکت نموده ایم

جوشکاری سربه سر ریل

BusinessIcons Converted 22 - خدمات

جوشکاری آلومینوترمیت

BusinessIcons Converted 25 - خدمات

نصب و راه اندازی سوزن ریلی

BusinessIcons Converted 03 - خدمات

تست های امنیتی سالیانه

BusinessIcons Converted 05 - خدمات

خدمات پس از فروش محصولات

BusinessIcons Converted 21 - خدمات

آموزش و صدور گواهینامه

BusinessIcons Converted 07 - خدمات
توضیح موارد مصرف و کاربرد و همچنین معرفی محصول

    یکی از مهمترین و حساس ترین قسمتهای مربوط به خطوط ریلی دستگاه سوزن می باشد که از اجزاء مختلفی از قبیل زبانه، تکه مرکزی، قسمت قفل کننده و غیره تشکیل یافته است. عمده ترین و اصلی ترین نقش را در این دستگاه را تکه مرکزی ایفا می کند. دستگاه سوزن و به خصوص تکه مرکزی بایستی مسیر حرکت قطار یا مترو را بدون کوچکترین خطا تغییر دهد. این قسمت از خطوط ریل باید در مقابل ضربات مکانیکی و سایش شدید چرخ های قطار مقاوم باشد، چرا که بروز هر گونه تخریب یا تغییر در ابعاد باعث ایجاد فاجعه خواهد شد.

تکه مرکزی : تولید و نصب

تکه مرکزی سوزن یکی از قطعات بسیار مهم سوزن بوده که در انتهای سوزن نصب می گردد . با توجه به اینکه این قطعه نقش هدایت ناوگان در مسیر انشعابی را بازی می کند بنام قلب سوزن نام برده می شود .
هدف از این طرح، تولید تکه مرکزی – چندتکه – سوزن های مورد نیاز صنایع ریلی در داخل کشور می- باشد. در ادامه تصویر تکه مرکزی مذکور که جهت تعویض مسیر قطارها مورد استفاده قرار می گیرد، نشان داده شده است. وزن این قطعه در حدود ۲/۱ تن بوده و به روش ماشینکاری-خم کاری و مونتاژ تولید میگردد.

فولاد در صنایع ریلی ایران

فولادها در صنایع ریلی استفاده شده و بروش نورد تولید می شوند. تکه مرکزی در شرکت گسترش صنایع- ریلی ایران جهت تولید دستگاه سوزن استفاده می گردد. این قطعه جزء قطعات وارداتی به کشور محسوب می گردد و هزینه ارزی بالایی را به کشور تحمیل می کند. با توجه به پتانسیل علمی و دارا بودن امکانات مورد نیاز می توان این قطعه را در داخل کشور تولید نمود. با توجه به گسترش صنایع راه آهن و بخصوص مترو که در سالهای آینده بطور گسترده در شهرهای مختلف کشور راه اندازی خواهد شد نیاز به تولید این قطعه و خودکفایی در این زمینه بسیار ضروری می رسد.

کنترل کیفیت

سیستم کنترل کیفیت، براساس فعالیت مستمر در تضمین کیفیت قطعات تولید شده و نظارت بر سیستم بازنگری قرارداد، پایه ریزی شده است. دامنه آن، فعالیت های تأمین مواد خام، فرآیندهای تولید، سیستم های آزمایشگاهی و بازرسی را شامل میشود.

مزایای تولید تکه مرکزی

عمر مفید بطور متوسط : ۸۰ میلیون تن
عدم نیاز به تعمیر : در صورت بروز هرگونه عیب احتمالی، فقط تکه آسیب دیده تعویض می گردد.
عدم نیاز به کارشناس ماهر خارجی جهت تعویض قطعه آسیب دیده
طراحی و ساخت داخل
تولید و تحویل در حداقل زمان ممکن
قیمت مناسب نسبت به نوع ریخته گری شده
توقف خط در صورت بروز آسیب احتمالی بسیار پایین است.
تحمل بار محوری بسیار بالا
دارای ابعاد هندسی یکسان با نوع ریخته گری شده
دارای سختی بالا
عدم استفاده از عملیات جوشکاری در ساخت تکه مرکزی