دسته‌بندی‌ها

 مطالب مرتبط

دانشجویان دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در روز...
نوروز ترنمی از عشق و زیبایی، تجلی‌گر حال و احوالی نو و...
به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید)، اولین پروژه...
بنا به گزارش روابط‌عمومی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران، روز یکشنبه، بیست...

صرفه‌جویی ۹ میلیون یورویی با تولید سوزن‌های ریلی

ساختمان مرکزی صنایع ریلی ایران

به نقل از دنیای‌اقتصاد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری با تحویل سوزن‌های ریلی تولید داخل مبلغ ۳/ ۷میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته که پیش‌بینی ‌می‌شود این رقم در سال آینده تا۹ میلیون یورو افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی (ایرید) ضمن اعلام این مطلب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: بر مبنای هدف‌گذاری‌های انجام شده در راستای سیاست‌های ابلاغی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ از محل صادرات این محصول سالانه ۳ میلیون یورو ارز وارد کشور شود.

دکتر بهرامی درباره میزان و نوع قطعات تولیدی گفت: شرکت ایرید طی ۲۵ سال فعالیت خود، بالغ بر ۵۰ تیپ سوزن اعم از سوزن‌های ساده، کراس اور، دابل‌جانکشن، ‌سیزر کراس اور با استفاده از انواع پروفیل و شعاع‌های متفاوت و بر اساس استانداردهای UIC (اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها‌) و EN (استاندارد اروپا) تولید کرده است.

بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در حال حاضر نیاز سالانه کشور به این محصول حداقل۶۰۰ دستگاه است که ما در حال حاضر توان تولید هزار  دستگاه سوزن در سال را داریم که در صورت نیاز امکان توسعه مهیا است.

بهرامی‌ درباره توان رقابت قطعات تولید شده با قطعات مشابه خارجی گفت: تولید این قطعات بر مبنای آخرین استانداردهای اروپایی صورت گرفته و قطعات تولید شده پس از انجام تست‌های لازم مطابق استاندارد، موفق به اخذ گواهینامه از کوانتم ریل انگلیس، جهاد دانشگاهی شریف و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شده است. ضمنا در تست‌های میدانی قطعات تولید داخل عملکرد بسیار موفقی نسبت به قطعات خارجی وارد شده از شرکت‌های معتبر اروپایی داشته است.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی درباره مشکلات تولید این قطعات در کشور گفت: با توجه به پیچیدگی فرآیندهای تولید این قطعه خصوصا در بخش ماشین‌کاری و جوشکاری و عدم دسترسی به ماشین‌آلات تخصصی در این حوزه به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب، انجام برخی فرآیند‌‌ها مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا با تکیه بر توان متخصصان داخلی با روش‌های جایگزین، طراحی و اجرا شده‌اند.

وی افزود: انتظار می‌رود مسوولان دولتی برای حمایت از این صنعت و حمایت از تولید ملی، از واردات محصولات مشابه جلوگیری و در برخی موارد روند تهیه مواد خام را تسهیل‌سازی کرده و تسهیلاتی برای گسترش تولیدات و محصولات ریلی ارائه کنند.

دکتر بهرامی ‌درباره همکاری با نهادهای دانشگاهی و بخش تحقیق و توسعه در تولید این قطعات گفت: برای توسعه پژوهش‌های کاربردی  و توسعه فعالیت‌ها، ایجاد بازارهای جدید و شناسایی بازار برای پروژه‌های نوپا و نو‌آفرین، این شرکت تفاهم‌نامه همکاری علمی‌ و پژوهشی فناوری با دانشگاهای معتبر منعقد کرده است.

وی افزود: این قطعات تاکنون در شبکه ریلی کشور، سازمان‌های قطار شهری و شرکت‌های فولادی و معادن کشور مورد استفاده قرار گرفته ‌که از آن جمله می‌توان به تایید محورهای همدان- سنندج، میانه- اردبیل، بستان‌آباد- تبریز، چابهار- زاهدان، یزد- اقلید، مترو تهران- مترو قم، مترو کرمانشاه، فولاد خوزستان، فولاد سبزوار، مجتمع گل‌گهر و… اشاره کرد.

منبع : صرفه‌جویی 9 میلیون یورویی با تولید سوزن‌های ریلی (donya-e-eqtesad.com)

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *