دسته‌بندی‌ها

 مطالب مرتبط

دانشجویان دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در روز...
نوروز ترنمی از عشق و زیبایی، تجلی‌گر حال و احوالی نو و...
به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید)، اولین پروژه...
بنا به گزارش روابط‌عمومی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران، روز یکشنبه، بیست...

«ایرید» در تولید سوزن‌های ریلی موفق عمل کرده است

ساخت سوزن ریل قطار

شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) با ظرفیت تولید ۹۰۰ دستگاه سوزن در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوزن در خاورمیانه به‌شمار می‌رود و خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده ‌کند. در جهت ارتقاء سطح دانش فنی تولید سوزن در کشور و همچنین بومی سازی آن، اقدامات موثری از طرف شرکت ایرید در سنوات اخیر برای خودکفایی سوزن شروع و به نتایج خوبی رسیده است. در حالی که کشورهای تولید کننده سوزن بنا به دلایل مختلف در حدود یک قرن گذشته ایران را به خود وابسته نگه داشته بودند و به بهانه های مختلف از جمله تحریم ها و غیره، انتقال دانش فنی به معنای واقعی صورت نگرفته بود. اهتمام شرکت ایرید برای بومی سازی سوزن با حمایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همکاری شرکت های بزرگ از جمله ذوب آهن اصفهان، منجر به این شد که امروز کشور از جهت سوزن به خودکفایی برسد.

منصور یزدی‌زاده رئیس هیات‌مدیره ذوب آهن اصفهان، درباره تولید سوزن ریلی در گفت‌وگو «دنیای اقتصاد» گفت: کاملا روشن است یک امکان و فرصتی در شرکت ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل و به تبع آن هر آنچه که مشتقات ریل یا صنعت ریلی می‌باشد، فراهم شده است. از آنجا که امکان تولید فولاد ریل در ابعاد مختلف آن در این شرکت وجود دارد، در نتیجه نیاز صنعت پایین‌دست از جمله سوزن ریلی و تولید ریل زبانه سوزن، مورد توجه قرار گرفته است که تولید آن در ذوب آهن از سال گذشته آغاز شد و بخش قابل توجهی نیز تحویل شده است.

یزدی‌زاده در ادامه با اشاره به اقدام شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) در زمینه خودکفایی سوزن ریل اظهار کرد: طی بازدیدی که ما از کارخانه ایرید در تبریز داشتیم، مشاهده کردیم، اقدامات بسیاری در خصوص خودکفایی و تولید انجام شده و برنامه های استراتژیکی و خوبی در حال دنبال شدن است. تا پیش از این، این محصولات از اروپا وارد می‌شد و هم‌اکنون این محصول داخلی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: طبیعی است شرکت‌های بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان اگر از این صنایع حمایت به عمل آورند، نتایج آن هم می‌تواند در قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات، به‌ویژه در شرایط تحریم اثرگذار باشد. همچنین از سوی دیگر می‌تواند در بعد اقتصادی و ملی نیز اثرگذار بوده و از خروج ارز جلوگیری کند و علاوه بر این قیمت تمام‌شده کالا و زمان تحویل را کاهش و سرعت به بهره برداری رسیدن پروژه ها را افزایش  دهد و می توان نتایج و تبعات ان را در سطح ملی مشاهده کرد.

رئیس هیات‌ مدیره ذوب آهن اصفهان در ادامه یادآور شد:‌ میانگین مصرف سالانه ذوب آهن، بسته به سفارش‌گذاری‌هایی است که برای این مجموعه انجام می‌شود. اما در هر صورت هیچ محدودیتی برای ذوب آهن وجود ندارد و اگر تقاضای هزار تن تا ۵۰ هزار تن نیز وجود داشته باشند، هیچ مشکلی برای تولید این محصول از سوی ذوب آهن وجود ندارد.

یزدی‌زاده افزود: امیدواریم ذوب آهن متناسب با نیاز صنعت ریلی نسبت به تولید انواع ریل اقدام نماید.

منبع خبر : «ایرید» در تولید سوزن‌های ریلی موفق عمل کرده است (donya-e-eqtesad.com)

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *